Links zu weiteren Portalen

Seiteninterne Suche

FBZHL aktuell

Guidelines for formulating skills-orientated learning objectives for modules

Shift from teaching to learning (Blake, n.d.; zitiert nach Northern Illinois University, n.d.)

Den Leitfaden zur “Formulierung kompetenzorientierter Lernziele auf Modulebene” (www.blog.fbzhl.de/publikationen/leitfaeden/leitfaden-zur-formulierung-kompetenzorientierter-lernziele-auf-modulebene) gibt es jetzt auch auf englisch:

Guidelines for formulating skills-orientated learning objectives for modules

Leitfaeden_FBZHL_4_2014_Lernziele_english

Michael Cursio & Dirk Jahn, FBZHL, in co-operation with, Tobias Schulz, Michaela Heinrich & Karl Wilbers, FAU. Translation: Sabine Nunius, Language Centre FAU

Aus der Reihe: Schriften zur Hochschuldidaktik. Beiträge und Empfehlungen des Fortbildungszentrums Hochschullehre der Friedrich-­Alexander Universität Erlangen-­Nürnberg.

Contents

1    Skills as a measurable target in teaching
2    Skills and learning objectives – An introduction to key terms
2.1    Skills
2.2    Skills model
2.3    Learning objectives
2.4    A taxonomy for structuring learning objectives
3    Advice and support for lecturers
Appendix

  1. Skills model with a distinction between Bachelor’s and Master’s degrees
  2. A guide to formulating learning goals (actions)
  3. Check list for formulating learning objectives

Bibliography